ES PONT

Educar significa obrir camins, construir ponts, trobar portes i descobrir fonts inesgotables que permetin a l'infant definir-se com a persona en contacte amb un món ple d'oportunitats.

El pont és símbol de trànsit, de connexió, un pas cap a nous aprenentatges.

Tot i que al setembre començàvem un curs diferent, amb moltes incerteses, dubtes i pors, hem aconseguit fer d'aquest un curs amb "normalitat". Tant les mestres com els infants hem gaudit de créixer junts, aprenent uns dels altres i vivint amb intensitat els processos d'aprenentatge de cada un dels nins i nines d'es pont.
Gràcies nines i nins i gràcies famílies per posar-mos les coses tan fàcils.

Gaudiu de cada moment de l'estiu!

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

Avui hem anat a les Coves del Drac.

Ha estat un dematí ben complet. Hem anat en autobús, hem pogut jugar enrevoltats de natura i hem visitat les coves, que ens han deixat bocabadats. Hem compartit un temps preciós amb els nostres companys i companyes.

Aquest procés va sorgir del propi interès dels nins i nines. Ja feia un temps que parlaven i mostraven curiositat pel món dels dinosaures, així que ens posàrem amb "l'estudi" del tema.

Hem descobert un món llunyà i a la vegada molt proper als nostres interessos.

Hem gaudit d'inventar històries amb titelles, de jugar amb un minimon, d'experimentar amb un volcà...

Dia 29 d'abril és el dia internacional de la dansa. Per celebrar-ho, va venir en Miki Galmés de l'acadèmia de ball 9Ritme a fer-mos un taller.

"La dansa és el llenguatge ocult de l'ànima i del cos" (Martha Graham)

Aquesta setmana hem anat al parc de na Molla a fer la sessió de música!
"La música és pràcticament l'única activitat que activa, estimula i utilitza tot el cervell. A més la música comparteix algunes xarxes amb altres activitats mentals, com la logicomatemàtica, la presa de decisions i el control executiu, el llenguatge i fins i tot, l'escorça motora. La música per tant, escoltar-la, gaudir-la i practicar-la, és una de les gimnàstiques cerebrals més completes que hi ha." (David Bueno)

"Els llibres i la cultura seran l'única llança que ens permetran acabar amb el drac".

Setmana de Sant Jordi 2021.

"El meu nom, el meu món"

Aquest ha estat un procés molt bonic, on hem treballat "el nostre nom i el nostre món”. Partint del conte “Paraules dolces”, hem treballat consciència fonològica, les nostres emocions, la psicomotricitat al parc de na Molla (hem recorregut tot el parc cercant les paraules dolces amagades).

També hem treballat el nostre nom, l’arbre familiar, relacionant-lo amb els distints llenguatges: plàstic (aquarel.les, collage), matemàtic (la nostra edat i la dels germans, el número de casa nostra, han sortit les unitats i les desenes i també ens hem iniciat en l'estadística, segons el nombre de germans que tenim), lingüístic (escolta i interpretació del conte, noms dels nostres familiars,...)

Per acabar el procés, hem presentat la història del nostre nom, històries que ens han emocionat!

"La vida als pols terrestres"

Aprofitant el fred de l'hivern, hem duit a terme un procés que ha girat vers la vida als pols nord i sud del nostre planeta. Hem treballat la memòria i la recitació amb el poema "L'hivern" de Joana Raspall, hem introduït nou vocabulari, observat la llargària dels animals i també hem aprofitat per treballar el comptatge i la relació de nombre i quantitat.

Amb aquarel·les hem pintat una aurora boreal, relacionat la imatge dels animals amb el seu nom escrit i a través del minimón hem jugat i imaginat la vida als pols! Hem experimentat i manipulat amb gel, pintant amb glaçons, jugant amb “neu artificial”, pasta de sal i plastilina.