A. M. ALCOVER

Un ambient, on ens posarem en contacte amb el pare del Diccionari català-valencià-balear, on ens endinsarem dins el món de les rondalles coneixent personatges fantàstics i trobant-nos amb la màgia que tant ens agradaria tenir noltros. Les rondalles, per un temps ens permetran viatjar, sommiar, crear, imaginar  històries... però  sobretot ens permetran prendre consciència de la importància dels valors positius per a viure en societat.

Preparats?

Això era i no era...

CURS 2021-2022

CELEBRAM LES VERGES

Com cada any per Santa Úrsula commemoram la seva mort i moltes més dones verges com ella, que perderen la vida en mans d'uns pirates. Com a mostra de record aquest dia els joves van a cantar serenates als balcons de les joves donzelles , i a canvi elles els ofereixen uns bons bunyols amb sucre. Aquest any hem anat a sa Plaça de Sa torre, i per grups hem menjat bunyols i hem passat a cantar la serenta damunt el cadafal. Què en voleu?

TALLER DE TOTS SANTS

Enguany hem celebrat Tots Sants amb un Taller de Mallorca Literaria. A més de contar-nos de les coses més importants d'aquesta celebració: conèixer nou vocabulari, entendre que Hallowen no és una festa de Mallorca, aprendre fets o costums que es realitzen per aquets dies com els Rosaris, els panallets, les castanyes... també hem realitzat una Taller de fanalets. Aquest fanalet l'encendrem la vigília de Tots Sants per a que els nostres avantpassats trobin el camí i ens visitin. Quina nit més especial !!

VISITAM LA FUNDACIÓ MN . A. M. ALCOVER

El nom del nostre ambient ens porta a una visita imprescindible del poble de Manacor: La Fundació Mn Antoni M. Alcover.

Na Cristina ens va ensenyar moltes coses d'aquest persontage tant important pel nostre poble i per la nostra llengua. Varem poder veure els 10 toms dels diccionari català-valencià-balear, els llocs que va visitar, com era la impremta antigament, la calaixera de les paraules del diccionari, la seva taula de feina, les rondalles Mallorquines, i moooolta mé informació de la seva vida. Quin home més gran!

EL CLUB NEWTON A LA NOSTRA ESCOLA

Aquest trimestre hem fet un viatge per l'Univers, i per apropar-nos més a aquest contingut ha vengut en Pep del Club Newton. A partir d'unes aplicacions ens ha permès veure, conèixer i aprendre més dels planetes i de les constel.lacions. També ens ha duit un telescopi i una maqueta de dos coets que eren com els que anaren a la Lluna.

Ens ha fascinat tocar de bon de veres un meteorit que li regalaren pel seu aniversari i ens hem emocionat amb la història de les constel.lacions de l'ossa Major i la ossa Menor.

La LLuna ens ha cautivat i aprendre que la llum del sol que ens arriba no és la del moment, sinó que correspon a la llum de fa 8 minuts ens ha deixat bocabadats.

Que n'hem après de coses!

DOS DIES DE TALLER DE NADAL

Hem aprofitat els dos dies que ens quedaven de la setmana del pont de desembre per a preparar Nadal: decorar l'escola, fer betlem, conèixer més sobre la festa... Hem fet figures de fang per fer el betlem de l'escola, hem fet uns arbres de nadal amb caramutxes per adornar l'arbre de l'entrada, hem pintat mandales, hem fet una postal de Nadal...Dos dies intensos, on l'ambient  s'ha transformat en una autèntica galeria d'art.

JUGANT AMB ELS ROMANS

Durant les properes setmanes començarem a treballar l'edat antiga: Mesopotamia, Egipte, Grècia i Roma. Per entrar amb olivetes amb aquest nou Pla de Treball, aquesta setmana hem anat al Museu de Manacor ( Torre dels Enagistes) a realitzar el taller de " Jugam amb els Romans".  D'aquesta manera haurem provocat les ganes de voler conèixer, saber i descobrir més sobre aquestes noves Cultures.

REPTE MATEMÀTIC DE CARNAVAL

Enguany la Comissió de Carnaval ens ha posat un repte matemàtic a resoldre. La proposta consisteix en decidir com hem de situar tots els ambients  el dia del Carnaval per a fer la desfilada. Així que, a partir de les ratios de cada ambient,  el nombre de bancs que tenim, i les mesures del pati, hem de fer una hipòtesi de com creim que podem distribuir els grups al pati. La feina és de grups reduits de tres, i l'eina principal per calcular la cintà mètrica. Ens ho hem passat pipa!! Ah! i a més hem anat a muntar nosaltres mateixos segons la proposta que més ha agradat a la Comissió de Carnaval!

CARNAVAL , CARNAVAL!!

Respectant les mesures sanitàries:  mascareta, distanciament i grups estables, hem fet del Carnaval una gran festa.

A més de preparar el decorat, i fent propostes de lliure circulació amb la temàtica de Carnaval, hem passat uns dies fabulosos.

EL CASTELL DE BELLVER

El castell de Bellver, símbol per excel·lència de l'etapa històrica de l'Edat Mitjana a Mallorca. Una construcció i espai fantàstic on els nins i nines van poder de la mà de la nostra guia Eva, trepitjar els llocs i escoltar les explicacions de  com  vivien els Reis i Reines  d'aquella època. A més, el Castell de Bellver també és un museu on cada sala està ambientada segons les diferents etapes històriques que han deixat emprenta a "Sa Roqueta". Per tots aquests motius ha estat una sortida molt significativa ja que des de l'àrea de Ciències Socials estam treballat des de les civilitzacions de l'antiguitat fins a l'Edat Mitjana.