POSIDÒNIA

La posidònia és una planta aquàtica endèmica de la Mediterrània; una planta que arrela, creix i resisteix sense aturar, com tot l'alumnat que forma part d'aquest ambient que madura dia a dia. Un ambient que intentam que sigui tranquil, acollidor, dissenyat en bona part amb materials naturals i de la mar (copinyes, posidònia, branques de la mar, cornets, ...) per a poder-los tocar, observar, experimentar, aprendre i també jugar.

<Estima'm quan menys m'ho mereixo perquè és quan més ho necessit>

Proverbi xinès

CURS 2023 / 2024

LLIURE CIRCULACIÓ A POSIDÒNIA

Durant la Lliure Circulació a Posidònia podem fer propostes que ens serveixen per començar a familiaritzar-nos amb les lletres a través del joc, la manipulació, els dibuixos i les manualitats... També, si volem, començam a escriure paraules conegudes amb l'ajuda dels abecedaris de fusta.

ACTIVITATS EN FAMÍLIA

Els darrers dies de processos abans de les vacances de Nadal i els primers dies del segon trimestre vam tenir famílies dins l'aula. Ens van ajudar a introduir jocs nous i propostes que necessitaven de l'ajuda d'un adult. Ens agrada que vengueu perquè així podeu veure com feim feina i quin tipus de propostes treballam. Moltes gràcies a aquelles famílies que ens vau poder dedicar una estona! Va anar tan bé i ens va agradar tant que segurament vos tornarem a convidar!

VISCA SANT ANTONI!

NADAL A L'ESCOLA

Aquest Nadal hem visitat dos betlems (el de s'Ermita de Santa Llúcia i el betlem del nostre barri) acompanyats pels infants de 2n, 3r i 4t d'EP. A més, hem fet el ritual de l'espiral d'advent, hem menjat xocolata amb ensaïmada i coca gràcies a l'AFA, hem anat a cantar les nadales a Sant Pau i hem escrit i entregat les cartes als patges dels Reis d'Orient!

SORTIDA AL CAMP D'APRENENTATGE D'ES PALMER (CAMPOS)

Per concloure el procés d'aprenentatge que hem fet aquest primer trimestre, relacionat amb la Posidònia i les plantes, vam fer una sortida al Camp d'Aprenentatge d'Es Palmer, a Campos, on vam fer un taller de restes de platja mentre gaudíem de la platja de Ses Covetes i anàvem caminant fins a Sa Ràpita.

Gràcies a n'en Joan i en Toni vam descobrir que a les platges no sols hi ha restes de posidònia o de la mar, sinó que també hi arriben restes terrestres i d'altres coses molt dolentes pel medi, com els plàstics. A poc a poc vam anar descobrint que erem grans observadors, ja que vam trobar coses tan especials com ous de tauró i postes de caragols. També vam veure que els mars estan plens de plàstics, i que quan hi ha temporal aquests són arrossegats a la platja. Vam poder recollir taps, cordes, plàstics grans, microplàstics i llàgrimes de sirena (unes bolletes ben petites que cauen dels grans vaixells amb les que es fan totes les coses de plàstic).

Caminant cap a Sa Ràpita, en Joan ens va contar la història d'un home de Porreres que, uns estius enrere, es va fer amic d'un pop i li va dedicar un dibuix a una porta i una poesia. Quan vam arribar a l'escola vam veure un vídeo d'aquesta història real!

Una vegada a l'escola i aprofitant tot allò que vam aprendre, hem fet una proposta de classificació de restes de platja!

PRIMERES SETMANES!

Hola famílies, benvingudes a Posidònia! Aquests primers dies hem estat molt enfeinats ja que ens hem hagut d'adaptar al nou ambient i a les noves rutines i horaris. Dia a dia, anam fent passetes tots junts per aconseguir-ho! Mirau què concentrats durant les "propostes analítiques". Aprendre en petits grups mentre passam una bona estona junts i ens divertim ens ajuda a aprendre més i millor!

CURS 2022 / 2023

SORTIDA AL CAIXAFORUM!

MOMENTS DE PROPOSTES ANALÍTIQUES

Famílies, aquí teniu un recull dels moments de propostes analítiques d'aquestes darreres setmanes. Al llarg del trimestre ens hem anat adaptant a aquestes estonetes i ara ja sabem que són moments de concentració i atenció i que hem de dedicar el temps que faci falta a cada proposta per estar-ne satisfets!

DETECTIUS A LA NATURA!

Hola famílies! Avui ha vengut na Cati a fer-mos l'activitat "Detectius a la natura"!. Hem descobert pigments naturals i hem fotografia plantes i flors amb una tècnica anomenada cianotípia. Tot això ho tendrem guardat al nostre quadernet de detectiu! Ens ha encantat, moltes gràcies Cati!

RECERCA DEL TRESOR AL PARC DE NA MOLLA!

Hola famílies! Dilluns dia 17 d'octubre vam anar al Parc de na Molla a jugar una mica i a fer una recerca de tresors que ens dona la natura quan som a la tardor!

PRIMERES SETMANES

Hola famílies dels nins i nines de Posidònia, benvingudes i benvinguts al nostre ambient! Setembre ens ha ajudat a adaptar-mos dins la nostra aula i a fer-mos a la idea de què són les "Propostes analítiques". A més, cada divendres en Pere ens fa un taller de papiroflèxia que ens encanta!

CURS 2021/22

VISITA A LES COVES

Aprofitant que hem estat estudiant la terra, i més concretament de quina manera trobam aigua al nostre planeta, hem fet una visita a les Coves del Drach per veure aquesta aigua subterrània i les formes que arriba a crear tan espectaculars.

COLÒNIES 1r i 2n

Aquest acabament de curs l'hem pogut disfrutar amb unes Colònies al Casal de la Colònia de Sant Pere juntament amb els companys i companyes de 2n. En ho hem passat pipa!

28e1a4ad-1aa0-4ccd-8c4a-eb2d20a03cbf.mp4

SORTIDA A SINEU AMB TREN!

Aquest segon trimestre ja ens tocava fer una sortida llarga, de tot el dematí. Hem anat amb tren fins a Sineu i allà hem pujat a l'Hermita on hem pogut tenir contacte amb la natura i hem passat una estona molt divertida. Repetiríem!

VISITA AL MOLÍ D'EN FRARET

Ens varen convidar a visitar el molí d'en Fraret i tot el que conserven a dins ell, part de la història que no coneixíem i que ens ha agradat conèixer. Ademés na Marga ens va contar la rondalla d'en Joanet i els set missatges. Moltes gràcies!

CARNAVAL, CARNAVAL!

Aquest carnaval hem aprofitat per decorar-nos a una foto en blanc i negre nostra, disfraçar-nos a psicomotricitat i fer molta bulla el dia de carnaval!

SANT ANTONI

La nostra gran festa. L'hem disfrutada a través de moltes activitats. VISCA SANT ANTONI!

OFICIS I PARATGES

Aprofitant que ara esteim fent el procés del nostre poble, divendres dia 4 vàrem fer un taller pel centre de Manacor amb l'ajuda de na Xesca. Hem après els diferents sectors de treball mentre coneixíem llocs i comerços emblemàtics del poble on vivim. També vàrem aprofitar per berenar i divertir-nos al parc de Sa Plaça des Mercat.

SORTIDA SOBRE LA POSIDÒNIA

La nostra primera sortida amb autobús ha estat a Ses Covetes, per la platja d'es Trenc, a descobrir aspectes sobre el nom del nostre ambient: LA POSIDÒNIA. Ha estat molt interessant i diverit a la vegada.

EL RECICLATGE

La setmana passada en Tomeu Granera i en Joanet Recicles ens van venir a fer una xerrada molt divertida sobre el reciclatge, i avui na Pilar ens ha duit un trivial per acabar d'entendre com és d'important el reciclatge per cuidar el nostre planeta. Ara ens toca posar-ho en pràctica!

TALLER DE DETECTIUS A LA NATURA

Avui amb na Cati hem fet un taller de Detectius a la Natura, aprofitant que esteim treballant el procés de la Posidònia. Hem anat amb ella fins a la plaça de les Perleres i hem fet dues tècniques amb plantes. Gràcies Cati, hem gaudir molt!

SORTIDA AL PARC DE NA MOLLA

Fa uns dies vam anar al Parc de na Molla a jugar-hi una estoneta, JA L'ENYORÀVEM! Hi hem passat moltes estones bones.

CURS 2020/21

Per acabar el curs i combatre la calor hem anat a la platja de Cala Mendia i tot i que no feia molt bona mar han disfrutat de jugar amb les ones.

Acabam ja el curs i aprofitant que hem estudiat la Terra i el cicle de l'aigua hem anat a les coves del Drach. Primer i per obrir gana vam anar a la Torre dels Falcons on van jugar una estona a l'aire lliure i després ens vam refugiar a les fresques coves. Els va agradat molt!

Divendres dia 14.05 vàrem anar a l'Escola de Mallorquí a fer una activitat sobre els cossiers. Va ser molt interessant ja que ens van explicar qui eren, com es va recuperar i també vàrem ballar. De camí a l'escola ens vam passejar per Manacor encantat.

A processos vam estudiar els punts cardinals i per posar-ho en pràctica vàrem fer una gimcana al parc de na Molla. Aquesta consistia en cercar objectes amagats als diferents punts cardinals i després havien d'escriure el nom dels objectes.

Aquí vos deixam el cartell de les festes de Sant Domingo on sortiran a ballar els moretons.

Taller de Moretons a l'Escola de Mallorquí.  21.04.2021

Les sortides d'aquest curs han estat molt relacionades amb el nom del nostre ambient, Posidònia. El primer trimestre vam anar al parc natural de Mondragó i al segon a la platja del Trenc. A aquesta darrera sortida vam observar els beneficis de la posidònia per l'ecosistema i també vam cercar restes d'arribada.