Les verges

Actualment, a Mallorca, la Revetla de les verges és una de les festes més antigues de l’illa. Se celebra la nit del 20 d’octubre, vigília de Santa Úrsula. Els fadrins solen anar a cantar, en grup, serenates a la porta de les seves enamorades. A més de cantar cançons populars, també entonen, amb un clavell a la mà, temes d’un cert component picaresc. Aleshores, les al·lotes afalagades, com a mostra d’agraïment, conviden els seus pretendents a entrar dins ca seva per menjar bunyols i beure moscatell.

A l'escola també ho hem celebrat i els nins i nines, acompanyats per mestres que tocaven diferents instuments, han cantat serenates.

CURS 23-24

CURS 22-23

Un any més, hem celebrat la festa de Les Verges. Els nins i nines de Foners (3r) han anat a comprar els bunyols, prèviament havien fet una proposta matemàtica per saber quants de bunyols havien de dur. Després ens hem menjat els bunyols i hem cantat serenates, acompanyats d'un grup de músics. Els bunyols han estat molt bons i les serenates molt guapes.

DIJOUS DIA 20 VÀREM CELEBRAR EL DIA DE LES VERGES CANTANT SERENATES ACOMPANYATS D'UN GRUP DE MÚSICS I MENJANT BUNYOLS, AIXÍ COM MANA LA TRADICIÓ.

VEURE VÍDEO

CURS 21 -22

Enguany hem celebrat les verges com cada any, però hem començat a preparar la festa uns dies abans.

En primer lloc, els alumnes de 4t han hagut d'investigar quants de bunyols havíem de comprar i si el pressupost que teníem ens bastava. Després els infants de 4t han traspassat la informació als alumnes de 3r, ja que eren els encarregats d'anar a comprar els bunyols.

Dia 21, santa Úrsula, hem menjat tots junts a la plaça de Sa Torre els bunyols que havíem anat a comprar. Tot seguit hem cantat un parell de serenates, sempre per grups i amb les distàncies de seguretat corresponents. Ha estat molt gratificant, perquè els infants de l'escoleta han assistit com a públic.

Els alumnes de 3r han cantat una serenata a les bunyoleres i elles ens han contestat cantant l'himne de Sa Torrr, quina cosa més guapa!

20211021_104858.mp4