Tots Sants

A la nostra escola, per la festa de Tots Sants cada any feim una sèrie de propostes diferents com són: contar contes sobre la mort per treballar aquest tema i tractar el procés de dol, explicam els orígens de "La nit de les ànimes" a Mallorca, la tradició dels rosaris, feim i pintam dibuixos i treballam el vocabulari relacionat amb aquesta festivitat.

CURS 2023-24

LA NIT DE LES ÀNIMES I TOTS SANTS.

Aquest curs escolar, com cada any, des de l'escola hem treballat " La nit de les ànimes" i "Tots Sants". Ho hem fet explicant un conte sobre la mort a cada nivell educatiu i realitzant diverses propostes relacionades amb aquest tema. A més, hem parlat tant de la mort com a part del cicle vital dels éssers vius com dels costums i tradicions que es duen a terme durant aquests dies.

Per a poder parlar d'aquesta festivitat ens ha ajudat l'alumnat de 6è EP de l'ambient de Ramon LLull fent diferents propostes i explicacions. Moltes gràcies!

CURS 2022-23

TOTS SANTS I LA NIT DE LES ÀNIMES.

Una vegada més aquest curs 2022/23 hem celebrat la festa de Tots Sants a l’escola. Per celebrar-ho hem programat diferents propostes per a cada nivell relacionades amb "La nit de les Ànimes".

Per començar, a partir de 3 anys d’EI hem contat un conte relacionat amb la mort, sempre evitant els estereotips i les connotacions religioses i, en canvi, sí relacionat amb una part del cicle vital: naixem, creixem, ens reproduïm ( o no) i morim i hem parlat d’aquest tema.

Les propostes que hem fet han estat diferents depenent del nivell i hem treballat el vocabulari específic d'aquesta festivitat així com també hem pintat i llegit propostes relacionades amb aquesta tradició.

CURS 21 -22

Com cada any a l'escola hem celebrat la festa de Tots Sants. Per això hem fet diverses activitats  per treballar aquesta festa i especialment la revetlla:  "La nit de les Ànimes".

Les propostes han estat diverses, com podeu veure a les fotos: hem fet un taller a 3r i 4t d'educació primària on s'han elaborat fanalets i s'ha treballat vocabulari específic d'aquesta festivitat, hem pintat i llegit propostes relacionades amb aquesta tradició i s'ha contat un conte a cada nivell referent a la mort, com a part del cicle vital.

CURS 20 -21