En Jordi d'es Racó

Hem trobat en aquest personatge imaginari la inspiració i la forma de treballar la competència lingüística en totes les seves formes, així doncs, els infants de 4t A i B s'atracaran a les rondalles mallorquines escrites pel Mossèn Antoni Maria Alcover i firmades amb el pseudònim d'en Jordi d'és Racó. Unes rondalles plenes de noms de llocs molt propers, de personatges imaginaris meravellosos els quals donen peu a potenciar la imaginació i al mateix temps la creativitat i la capacitat d'imaginar. A més les rondalles són transmissores de valors positius i nobles entre altres aspectes.

CURS 21 - 22

MOMENTS DE LLIURE CIRCULACIÓ

ENS HA VISITAT EL CLUB NEWTON.

A les imatges podem veure una mostra dels recursos i dels continguts que es varen tractar durant la visita d'en Pep, un dels components del club Newton.

En aquesta primera imatge podem veure dos exemplars de coet espacials, el més gran model EEUU i el més petit el Model Rus.

En la segona imatge podem veure coma la pantalla digital projectava amb el programa Estelarium diferents imatge dels planetes, constel·lacions, estrelles de la nostra galàxia.


Els tallers de Nadal per decorar l'arbre del centre i fer figures de fang per el Betlem els ha agradat molt.

Per fer la decoració de l'arbre de Nadal , hem fet abrets petits amb cartró i caramutxes, la qual cosa també ha servit per explicar-los el que és un aubó i una porrassa i treballar continguts de ciències naturals i al mateix temps hem treballat les matemàtiques, perquè totes les parts de l'arbre han de tenir una mesures donades amb anterioritat. Per fer les figures de fang hem treballat la tècnica partint d'una bolla i així anant donant forma a la firgura que ells volien o els havia tocat fer, ja que a nosaltres ens tocava fer la part del neixement, d'aquesta manera ens hem repartit els personatges i cada un ha anat fent el seu i després els han pintat.

A LES SESSIONS DE TUTORIA; COHESIÓ DE GRUP I MOMENTS ON TOTS JUNTS ENS HO PASSAM BÉ.

En aquesta dinàmica en forma de cercle, es veu que estan ben concentrats, això demostra que estan implicats i que els algrada. Els i les alumnes han d'escriure qualitats, aspectes positius dels seus companys.


Al final, quan tots i totes han escrit. Els i les alumnes poden llegir i sentir totes les coses bones que veuen els altres d'ells mateixos, això els fa sentir bé perquè tot són qualitats o coses positives que tenen ells de les quals, tal vegada no en són conscients i així és fa visible, al mateix temps saben com els veuen els companys. Això els ajuda a conèixer-se millor.


VISITA AL MUSEU D'HISTÒRIA DE MANACOR.

TALLER: JUGAM AMB ELS ROMANS.

Durant les properes setmanes traballerem les Antigues Cultures: Mesopotamia, Egipte, Grècia i Roma. Amb la visita al museu hem iniciat aquest nou pla de treball amb la intenció de motivar, provocar una voluntat de voler conèixer, saber i descobrir noves coses sobre altres momnets de l'evolució de la humanitat i altres civilitzacions, esperam obtenir bons resultats.

Ens varen ensenyar a jugar

als jocs dels romans

tots hi van participar

amb cap, emocions i mans.

Primer un bon berenar

Per agafar forçes

I Llavors a rodolar

Aquí en teniu dues mostres.

De Túnica i d' estola

En duien els senadors

De soldats i de patricia

Van anar tots ben senyors.

SORTIDA AL CASTELL DE BELLVER.

Caminam damunt el temps.

El castell de Bellver, símbol per excel·lència de l'etapa històrica de l'Edat Mitjana a Mallorca. Una construcció i espai fantàstic on els nins i nines van poder de la mà de la nostra guia na Catalina, trepitjar els llocs i escoltar les explicacions de com vivien els Reis i Reines d'aquella època. A més, el Castell de Bellver també és un museu on cada sala està ambientada segons les diferents etapes històriques que han deixat emprenta a "Sa Roqueta". Per tots aquests motius ha sigut una sortida molt significativa ja que des de l'àrea de Ciències Socials estam treballat des de les civilitzacions de l'antiguitat fins a l'Edat Mitjana.

Seguidament, també van tenir una estona per poder caminar pel bosc amb tot el que això implica, observar plantes, escoltar i veure ocells....

Per finalitzar vos deix unes quantes imatges de la sortida.

"EL CANVI CLIMÀTIC TAMBÉ DEPÈN DE TU".

L'ajuntament de Manacor, des de el departament de medi ambient. Ens van oferir una visita guiada a l'exposició que hi ha a la Torre dels Enagistes sobre el canvi climàtic. Aquesta, com a eixos fonamentals tenia la presa de consciència per part de l'alumnat del que suposa l'efecte hivernacle i el fet de que desapareix el gel del Pol Sud i Nord i les greus conseqüències que això comporta. Abans d'entrar a l'exposició i com podreu veure a les imatges vam dibuixar i pintar la Torre, que des de el s.XIV ja està documentada, relacionant la sortida amb els continguts de l'edat Mitjana . La segona part de la sortida era fer unes bolles amb una mescla d'argila, terra i aigua i enmig posar-hi llavors, d'aquesta manera també treballen la importància d'ajudar a crear vida vegetal.


Concert pedagògic al conservatori.

Des de el conservatori de música, ens van convidar a escoltar un petit concert i a poder experimentar i vivenciar com són els instruments, hi havia quatre instruments el Fagot que tenim a la imatge amb na Francina, l'oboè, el saxo i la trompeta.

Els professors van tocar dues peces tots junts i una peça cada un sol. Llavors feien un poc de didàctica sobre les parts de l'instrument. Seguidament alguns alumnes com es pot apreciar a les imatge van poder fer una primera presa de contacte amb algun dels instruments.

Per finalitzar van tocar la peça We are de Champions de Fredy Mercury i els van convidar al curs següent a sumar-se al conservatori.

SORTIDA ALS VIVERS BIO DE L'ESTEL DE LLEVANT.

Un grup d'alumnes durant el berenar a la zona de descans i de l'hort. Just al darrera també es pot veure, al fons de la imatge un cavall que fan servir per fer teràpia.

En aquesta imatge podem veure a tres alumnes degustant la infusió amb la qual ens van obsequiar.

S'OLIVARET

ESTADES I PROJECTES

14 i 15 de Juny.

Un lloc envoltat de naturalesa, enmig de muntanyes, pràcticament al peu de la Serra de Tramuntana. Alzinars i garriga, figueres i pins entre altres arbres d'ombra ens han acompanyat durant aquest dos dies. Així mateix els alumnes han gaudit del tracte amable, simpàtic i generós de les persones que ens han acollit, na Laia, na Eila, na Catarina, en Pochi, en Javier ens han acompanyat durant aquesta estada. A les següents imatges podreu veure els tallers que van realitzar els alumnes entre altres imatges del dia. Poc més que dir ja que les imatges parlen per elles mateixes. Afegir que les nines i els nins que van formar part d'aquesta estada van gaudir al màxim de l'experiència.