FONERS

Els foners balears formaren un cos d'exèrcit propi de l'edat antiga, integrat per indígenes de les Balears, presents tant a les tropes cartagineses com romanes, sobretot durant el període post talaiòtic o talaiòtic final. Ja foren presents a les guerres contra els grecs a Sicília, des de la fi del segle V i IV aC, així com a la II Guerra Púnica, concretament, se sap que els foners balears van participar en la Batalla de Baecula. Posteriorment serviren com a tropes auxiliars d'infanteria lleugera en múltiples combats, entre els quals cal esmentar la seva presència a les legions de Juli Cèsar a la Guerra de les Gàl·lies. La provisió de soldats mercenaris es feia per lleves voluntàries, encara que a la fase final de les guerres púniques els cartaginesos, impel·lits a reclutar noves tropes, tingueren enfrontaments amb les poblacions balears i sembla que, almenys a Menorca, procediren a lleves forçoses.

VIQUIPÈDIA

CURS 21 - 22

SORTIDA A L'HOSPITALET VELL

Aquesta setmana hem visitat el poblat talaiòtic de l'Hospitaler Vell. Els infants han pogut conèixer com vivien les persones de l'època prehistòrica, i no hi ha millor manera per fer-ho que a un lloc proper a nosaltres.

Els alumnes han formulat un caramull de preguntes... saps que tenien de ganes de saber de coses! Com eren aquelles persones?, on dormien?, què menjaven?, com construïen les cases?... Totes aquestes hipòtesis ens les ha respost de manera molt grata na Magdalena.

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image
Còpia de InShot_20210921_200137580.mp4

REUNIÓ INICI DE CURS 21/22

Aquí vos deixam el video de les informacions més importants explicades pels nostres nins i nines!!

CURS 20 - 21

MAQUETES DELS ECOSISTEMES

Aquest trimestre hem fet el procés dels principals ecosistemes. En primer lloc, hem descobert quines característiques tenen els ecosistemes i quins éssers vius en formen part.

Cada grup ha elaborat una maqueta d'un ecosistema diferent amb la seva explicació pertinent.

Per acabar, hem exposat les maquetes al celobert perquè tots els alumnes del centre conjuntament amb les famílies en puguin gaudir.

SORTIDA AL TORRENT DE LES TALAIOLES

Hem anat a fer una activitat promoguda pel GOB al Torrent de les Talaioles. Allà hem pogut descobrir la flora i la fauna de l'ecosistema. Tota aquesta informació ens servirà per realitzar el procés que estam iniciant sobre els diferents ecosistemes. Per altra banda, també hem netejat una part del torrent per tal de contribuir a la seva conservació, entre tots farem un món millor!

SANT JORDI AL CLAUSTRE DE MANACOR

Aquesta setmana hem anat a fer una activitat de Sant Jordi al claustre. Na Sara de Ennigulart ens ha preparat una sèrie de taller, ben divertit i creatius, així com ens agraden a nosaltres. Tot aquest art estarà exposat dia 23 al mateix claustre. Quines ganes de veure com ha quedat.